Sunday, October 16, 2011

Memang Dasar....

Salam  semua...hari nie aku mahu berkarya..nie kisah seorg umat manusia yg tak reti kenang jasa kat aku..setelah banyak yg aku tolong kat dia dulu time duduk kat kolumpur nie...aku geram dengan cara diberterima kasih kat aku dan kawan aku...hutang aku beribu tak mampu nak bayar..ge bercuti sana sini boley...beli barang mahal-mahal boley...nak bayar hutang aku tak mampu...dah berkali aku mintak tapi macam-macam alasan di bagi kat aku...buat bisnes untung beribu2 bayar hutang tak mampu ke..??dulu time aku tolong dia tak pernah aku mengatakan tidak..walau aku sesak mcm mane pon aku tetap tlg dia gak...bila dia ada masalah aku sanggup pinjam kereta abg ipar aku ajak dia ge mane2 yg dia nak...ada time 2 ge genting pagii2 buta..sampai aku ponteng kerja disebabkan nak teman dia...
Aku rasa bersalah kenalkan dia nie pada kawan aku...sampai kawan aku pon jadi mangsa dia..berhabis duit kat dia...kawan perempuan aku nie dulu time stady pon boley dia tolong umat tak kenang jasa nie...tapi dengan cara mcm nie dia balas kat kita org dengan skrg nie ada bisnes untung ribu riban...beli kereta..ipad2 yg terbaru kemera siap lense lagi..tapi tak pe harta dunia tak akan kekal lama..dengan itu dia dah dapat balasan....mungkin balasan tu tak setimpal dengan apa yg dia dah buat kat aku dan kawan aku...insyaAllah kat akhirat nanti kau akan terima balasan yg setimpal dengannya...setiap sen yg kau pakai dari aku dulu..aku tak akan HALALkan DUNIA AKHIRAT....

No comments:

Post a Comment